Keputusan UPSR 2017

Si kakak tanya tadi...

Kenapa mama n abah nampak happy je bila tengok keputusan upsr kakak..

Dari muka dia akak nampak dia sikit frust...

Akak tanya dia..

Kenapa? Tak boleh ke mama gelak happy, ke kakak nak tengok mama dengan abah sedih?

Akak cakap, mama dengan abah tahu kemampuan via setakat mana, sebab tu mama dengan abah ok je bila tengok keputusan upsr via...

Habis tu via nak sekolah mana lepas ni.
...? Si kakak tanya,

"Tak tahu lagi, tengoklah nanti mama nak buat istikharah dulu"...

Mesti ramai mak ayah yang tertekan hari ni kan, dan ada juga ramai mak ayah yang tenang dan relaks.

Sebenarnya bukan akak dan suami tak kisah pasal keputusan UPSR si kakak.

Tapi dari awal kami dah bersedia menerima apa saja keputusan sebab kami tahu tahap mana si kakak mampu pergi dalam upsr.

Akak dan suami dua-dua graduate, akak faham banyak cabaran dan dugaan nak kena lalui, dalam meniti kehidupan.

Ada masa kita sukses ada masa kita down

Ada antara kita yang tak mudah dalam cerita perjalanan akedemiknya...

Jadi, percayalah setiap anak ada rezeki yang tertulis dalam hidupnya, kalaupun akademiknya sederhana.

Anak lebih bermakna jika akhlaknya lebih cemerlang.

Jika dapat kedua-duanya, sujud syukur lah ibu bapa 😊

0 Comments